Samen met het werkveld

Samen met het beroepenveld en docenten werken studenten in onze opleidingen in nieuwe activerende leeromgevingen. Ze gaan aan de slag met praktijkgerichte projecten, authentieke beroepsproducten en bij de vernieuwde Pabo zijn flexibele leerroutes geïntegreerd, passend bij het leerpad van de student. Het nieuwe onderwijs wordt ondersteund door het samenwerken in labs én moderne technologie. Deze aanpak bereidt studenten voor op een dynamische arbeidsmarkt en draagt bij aan een duurzame, veerkrachtige samenleving.

Bekijk hoe het vernieuwde Pabo-curriculum toekomstig lerarensucces stimuleert. Klik hier!
Ontdek hoe domein Agri, Food & Life Sciences de studentgerichte aanpak vernieuwt. Klik hier!

Het nieuwe Pabo-curriculum: activerend en praktijkgericht

Pabo-student Daniël Korevaar en Pabo-regiomanager Gert Mallegrom bespreken in deze video het vernieuwde Pabo-curriculum, dat is opgebouwd rond beroepstaken en activerend onderwijs in nauwe samenwerking met het werkveld. Voltijd- en deeltijdstudenten hebben hier actief aan bijgedragen, wat bijdraagt aan het succes van toekomstige leerkrachten.

Inholland Pabo: vernieuwing voor succesvolle leerkrachten In slechts drie jaar heeft de Inholland Pabo een baanbrekende transformatie ondergaan. Gert Mallegrom en Lucas Rurup onthullen hoe de kloof tussen theorie en praktijk wordt overbrugd, door maatwerk en een focus op leven lang leren. Door de actieve betrokkenheid van studenten en het werkveld is een dynamische leeromgeving ontstaan. Deze speelt niet alleen in op de huidige behoeften van toekomstige leerkrachten, maar ook hun studiesucces en carrièreperspectieven worden versterkt. Lees meer ➔
Samen naar de Toekomst: over flexibele leerroutes en de ontwikkeling van het nieuwe Pabo-curriculum Het nieuwe Pabo-curriculum geeft zowel voltijd- als deeltijdstudenten de kans om verschillende leerroutes te kiezen. In nauwe samenwerking met het werkveld kiezen zij hun eigen signatuur en kunnen zij 'flexibel leren'. In gesprek over deze ontwikkeling gaan collega's, studenten en externe partners over hoe zij aan dit verandertraject bijdragen en hoe zij dit ervaren. Een reis vol uitdagingen, lessen en successen. Lees meer ➔

“Bij de vernieuwde Inholland Pabo krijgt de praktijk de hoofdrol. Studenten moeten het gevoel hebben dat wat zij in de praktijk doen, naadloos aansluit op wat ze bij de opleiding leren.”

Lucas Rurup, directeur onderwijsdomein Onderwijs & Innovatie

Onderwijsvernieuwing bij Agri, Food & Life Sciences

Student Rafael Diaz Tamariz (Life Sciences en Chemistry) en teamleider Bart Pieterse (Life Sciences) bespreken in deze video de onderwijsinnovaties binnen het onderwijsdomein Agri, Food & Life Sciences. Ze laten zien hoe kwaliteitsgelden technologie hebben geoptimaliseerd en hoe de 'online learning community' docenten ondersteunt, communicatie met studenten stroomlijnt en bijdraagt aan een meer studentgerichte aanpak.

Nieuwe generatie foodinnovators klaar om de voedingswereld te veranderen De wereld staat voor immense uitdagingen: armoede, ongelijkheid, klimaatverandering. Voeding speelt daarbij een cruciale rol. Hoe zorgen we voor slimme voedseloplossingen? De minor Food Challenge Ondernemen daagt studenten uit om hun kennis van food business, voedingstechnologie en ondernemen te bundelen en een eigen start-up te beginnen in de voedingssector. Ze bedenken hierbij innovatieve foodconcepten die ze zelf op de markt brengen. Lees meer ➔
Samen met stedenbouwkundigen nadenken over groene oplossingen Door te focussen op biodiversiteit in de stad, wordt er bij de opleiding Landscape and Environment Managament een brug geslagen tussen toegepast onderzoek, studenten, werkveld én verschillende domeinen. Docent-onderzoeker Berry van der Hoorn benadrukt de meerwaarde hiervan als het gaat om het verder helpen van het werkveld met toepasbare kennis die voortvloeit uit het hoger onderwijs. Door interdisciplinair elkaar te versterken, wordt er impact gemaakt. Lees meer ➔
“ Het actiever verbinden van ons onderwijs, onderzoek en het bedrijfsleven biedt grote kansen om oplossingen te bieden voor de snel veranderende samenleving. Het beroepsonderwijs als innovatiemotor voor ondernemend Nederland, daar geloof ik in. Vanuit ons vernieuwde onderwijs in een uitdagende leeromgeving leveren we echt een maatschappelijke bijdrage én positieve impact op de ontwikkeling van onze studenten. ”

Fabian van der Horst, directeur van het onderwijsdomein Agri, Food & Life Sciences