Innovatief onderwijs voor de toekomst

Ons onderwijs is grondig vernieuwd. In al onze onderwijsdomeinen werken studenten in inspirerende en innovatieve leeromgevingen aan projecten en opdrachten in de beroepspraktijk. Gespecialiseerde labs vormen leergemeenschappen waar studenten, docenten en het werkveld samenwerken. Door middel van innovatie en toepassing van moderne technologieën zoeken ze naar oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Dit leidt tot de vorming van een toekomstbestendige Inholland-professional die een waardevolle bijdrage levert in de praktijk, nu en straks.

Ervaar de kracht van authentieke opdrachten in het domein Creative Business. Klik hier!
Zie hoe ons domein Business Finance & Law inspireert met leergemeenschappen! Klik hier

Ontdek de innovatieve onderwijsaanpak van Creative Business

Hoe het domein Creative Business haar onderwijs vernieuwt? In deze video vertellen communicatiestudent Kevin Borges en manager onderwijs en onderzoek Bjorn Bouwens je hoe authentieke beroepsopdrachten en leergemeenschappen centraal staan. Ontdek hoe flexibel onderwijs studenten helpt actuele maatschappelijke vraagstukken aan te pakken en hoe dit aansluit bij de veranderende arbeidsmarkt.

Indrukwekkend antwoord op online-pesten Hoe maak je televisie weer aantrekkelijk voor de jeugd? Hoe confronteer je online-pesters met de gevolgen van hun daden? En welke impact kan een crossmediaal concept hebben? Studenten van de Associate degree Crossmediale Communicatie bedachten het baanbrekende format [B]locked, dat gevers van online-haatreacties confronteert met de ontvangers hiervan. Het maakte indruk op RTL, NPO en Talpa en wordt nu verder besproken met RTL. Lees meer ➔
Studenten ontwikkelen brochure voor Jeugdbescherming Regio Amsterdam Eerstejaarsstudenten Facility Management onderzochten de facilitaire organisatie, diensten, en trends bij Jeugdbescherming Regio Amsterdam. Hun bevindingen, inclusief duurzame tips en corona-adviezen, zijn samengebracht in een uitgebreide brochure voor de organisatie. Lees meer ➔

“Ons flexibele curriculum stelt ons in staat snel in te spelen op kansen uit de branche. We koppelen vakinhoudelijke thema’s aan unieke leerervaringen, wat zowel studenten als docenten enthousiasmeert.”

Michael Hendriks, opleiding Associate degree Crossmediale Communicatie

Ruimte voor experiment en vernieuwing bij Business, Finance & Law

Ontdek in deze video hoe de kwaliteitsafspraken een boost gaven aan onderwijsinnovaties in het domein Business, Finance & Law. Thom Kuipers, student van de Associate degree Logistiek en beleidsadviseur Janneke van Teeffelen vertellen hoe er meer ruimte kwam voor experimenten en nieuwe leeromgevingen. De directe toepasbaarheid in en de verbinding met de praktijk staan hierbij centraal.

“Deze manier van studeren is heel nieuw en divers. Het is soms wat zoeken en wennen, maar gaandeweg ontdek je dat de nieuwe manier van lesgeven heel fijn is. Dat er meer ruimte is voor je eigen inbreng.”

Kimberly Constant, student Business Studies

Living lab Sustainable Fashion  Duurzame bedrijfsconcepten voor de mode- en textielsector komen tot stand in het living lab Sustainable Fashion. Branche-experts, ons kenniscentrum, studenten en docenten werken in het lab aan innovatieve oplossingen voor een schonere en eerlijkere industrie. Met aandacht voor bewustwording, duurzame ondernemingsstrategieën en onderzoek naar consumentengedrag. Lees meer ➔
Preventie van High Impact Crimes in Rotterdam Zogeheten High Impact Crimes, zoals woninginbraak, overvallen, straatroof en geweldsmisdrijven, kunnen bestreden worden met goede preventie. Studenten Integrale Veiligheidskunde gingen aan de slag met een veiligheidsaanpak in Rotterdam, voor de gemeente én bewoners. Op naar een veiligere stad! Lees meer ➔
"We streven ernaar om met ons lectoraat Teaching, Learning & Technology het onderwijs verder te helpen. Door nieuwe onderwijsvormen, zoals open leeromgevingen (labs), te onderzoeken en ontwerpprincipes te ontwikkelen. Deze principes ondersteunen de ontwikkeling van instrumenten, zoals diverse assessmenttools, die opleidingen helpen in hun onderwijspraktijk. Daarnaast richt een andere onderzoekslijn zich op onderwijsinnovatieprocessen in bredere contexten. We kijken hierbij naar onderwijskundige innovatietheorieën om meer grip te krijgen op de complexe veranderingen binnen onderwijsinnovatie, zodat deze beter begeleid en ondersteund kunnen worden op een evidence-informed manier."

Nynke Bos, lector Teaching, Learning & Technology