Dynamische leeromgeving
De opleidingen in onze zes domeinen hebben het onderwijs flink vernieuwd om studenten nog beter voor te bereiden op de praktijk. Zo zijn er meer docenten (experts en onderzoekers) en er is betere studiebegeleiding. De focus ligt op activerend onderwijs, innovatieve technologie en een nauwe samenwerking met het werkveld. Daarmee bieden we studenten een rijke leeromgeving waarin ze zich, in verbinding met de beroepspraktijk, kunnen verdiepen en verbreden in hun vakgebied.
Hoe innovatie het studiesucces van studenten vergroot
In deze video nemen beleidsmanager Sara Hoogeveen en sportkundestudent Pia Toffoli je mee in de nieuwste onderwijsontwikkelingen binnen het domein Gezondheid, Sport en Welzijn. Ze laten zien hoe we met meer docenten én innovatieve concepten zoals living labs, virtual reality, en online tools zoals Moodle en FeedbackFruits, het studiesucces en de toekomstkansen van onze studenten vergroten.
“Het tempo van innovaties in het onderwijs is omhoog gegaan. Zo hebben we bij Social Work zuid een digitaal didactisch loket opgezet; hier worden docenten door ervaren collega’s geholpen om hun onderwijs blended en activerend te maken. De kleinere klassen domeinbreed en de extra leercoaches en docent-onderzoekers die studenten kunnen begeleiden, dragen hier zeker aan bij."
Gerard van den Broek, clustermanager Social Work regio Den Haag/Rotterdam
Beroepsauthentiek leren met persoonlijke aandacht
Jochem Westendorp, teamleider Expertisecentrum Onderwijs en student Aeronautical Engineering, Christian Wong nemen je in deze video mee in de transformatie van klassikaal naar projectonderwijs binnen het onderwijsdomein Techniek, Ontwerpen en Informatica. Onderwijs, onderzoek en het werkveld werken hierbij steeds intensiever samen, met veel persoonlijke aandacht, extra begeleiding en meer keuzemogelijkheden voor studenten. Ontdek hoe deze vernieuwingen studenten nog beter voorbereiden op hun toekomst.
“Het Innovatielab biedt een leer- en werkomgeving voor professionals die in staat zijn de toekomstige samenleving actief, creatief, doelgericht en zelfbewust vorm te geven.” ,
Richard Oerlemans, locatiedirecteur Inholland Alkmaar en domein Techniek, Ontwerpen en Informatica
"Ons lectoraat heeft een duidelijk perspectief op het thema diversiteit en inclusie. Het is dan ook heel belangrijk dit thema te beschouwen als uitgangspunt van het handelen binnen onze hogeschool en als relevant onderdeel van ons onderwijs. Bijvoorbeeld bij het ontwikkelen en vernieuwen van het curriculum. Voor de Inholland-Pabo ontwikkelen we een eigen minor op dit thema zodat toekomstige leraren dit perspectief al tijdens hun opleiding eigen maken. Daarnaast coördineren we de Taskforce D&I binnen onze hogeschool en organiseren we inspiratiesessies voor Inhollandcollega’s, studenten en externe contacten. Bijvoorbeeld als het gaat om Keti Koti, levensverhalen, stagediscriminatie, inclusief curriculum et cetera. Door ervaringen, kennis uit onze onderzoeken en expertise met elkaar te delen en ons werk daardoor te versterken, laten we zien hoe een inclusieve organisatie ‘werkt’."
Machteld de Jong, lector Diversiteitsvraagstukken