Altijd elkaar versterken
Het verschil zit in ons
2022 is een jaar waarin we met trots kijken naar wat we als hogeschool hebben bereikt. In verbinding met onze studenten en werkveldpartners hebben we een stevig fundament gelegd van kwaliteit in onderwijs én onderzoek. Tegelijk strekt onze droom verder: we willen ons onderwijs zo inrichten dat we sterker kunnen bijdragen aan de vitaliteit van het metropolitane gebied waarin we wonen, werken en recreëren. We versterken elkaar en maken zo het verschil, in de beroepspraktijk, de samenleving en de wereld. Samen vooruit naar 2027!
Samenwerken aan een vitale metropool
We presenteerden in 2022 ons nieuwe Strategisch Plan ‘Samenwerken aan een vitale metropool’. Het plan vertelt ons nieuwe verhaal, zet de stip op de horizon en beschrijft de weg daarnaartoe voor de komende jaren.
Leren, werken en onderzoeken in labs
Bij Hogeschool Inholland buigen studenten, docenten, (docent)onderzoekers en partners zich over uitdagende maatschappelijke vraagstukken. Dit gebeurt steeds meer in labs, leeromgevingen waar leren, onderzoeken en innoveren samengaan. Voorbeelden zijn het Living Lab CDM@Airports, waar de duurzaamheid van air-cargo centraal staat, of het Living Lab Sustainable Fashion, met relevante vraagstukken over duurzaamheid in de mode- en textielsector.
Een vierdejaarsstudent Finance & Control over Living Lab CDM@Airports: "Schiphol is heel dynamisch en voortdurend in beweging. Op dit moment zijn de wachttijden in de bagageafhandeling en beveiliging heel actueel en dit geldt ook voor de bewegingen in het luchtvrachtverkeer. Voor ons studenten zijn de grote uitdagingen waar de luchthaven mee te maken heeft zeer interessant om onderzoek naar te doen."
Onze collega’s ontwikkelen zich met een open blik
Werken bij onze hogeschool betekent bijdragen aan de ontwikkeling van onze studenten, hogeschool, het onderwijs en ons praktijkgericht onderzoek. Dat vraagt om een open blik naar jezelf en jouw omgeving. In deze video’s vertellen collega's wat dit voor hen betekent. Hoe ontwikkelen zij zich? En met welke blik kijken zij naar hun omgeving?
‘Het gevarieerde aanbod van Inholland Academy maakt mijn werk heel afwisselend’
Kevin den Das werkt al ruim 12 jaar bij Inholland Academy, het post-hbo-onderdeel van de hogeschool. “Wij verzorgen opleidingen en cursussen voor werkende professionals die zich willen verbreden, verdiepen of omscholen”, vertelt Kevin. Bij Inholland Academy maken ze ‘een leven lang leren’ realiteit.
Nieuwbouw van start in Amsterdamse Sluisbuurt
In de Sluisbuurt op het Zeeburgereiland is in 2022 het officiële startsein gegeven voor de bouw van het toekomstige gebouw van Hogeschool Inholland Amsterdam. Collegelid Mieke van den Berg tijdens de bijeenkomst: “We zijn als Inholland lang bezig geweest om dit te realiseren. Het is mooi om te zien dat onze plannen nu werkelijkheid worden en de bouw is gestart. In september 2024 zitten we met nagenoeg alle medewerkers en studenten van onze opleidingen uit de regio Amsterdam in één modern en duurzaam pand: het hogeschoolgebouw van de toekomst!”
Inholland is de eerste bewoner van de Sluisbuurt en kiest voor een actieve rol bij de ontwikkeling van de wijk.
Ook ons eigen SLUISlab sluit aan. Waar studenten, onderzoekers, eilanders en andere belangstellenden samenwerken aan de vraag: hoe vind je een eiland uit?
Docent én Onderzoeker van het jaar
‘Zij weerspiegelen het onderwijs en onderzoek van de toekomst’
Krista Schram, onderzoeker van het jaar en Nol Graas, docent van het jaar.
De toekomst van ons onderwijs en onderzoek ligt in de handen van onze docenten en onderzoekers. Aan collega’s die bijzonder werk verrichten reiken we jaarlijks de Wij Inholland award uit. Krista Schram mag zich in 2022 Onderzoeker van het jaar noemen. Nol Graas is de trotse ontvanger van de Wij Inholland award voor Docent van het jaar.
Als associate lector van het lectoraat Publiek Vertrouwen in Veiligheid is Krista trekker van het onderzoeksproject Veiligheidsbeleving Zuiderpark Rotterdam. Daarbij zet zij samen met de gemeente Rotterdam, studenten van de opleiding Integrale Veiligheidskunde en de TU Delft, haar tanden in een urgent veiligheidsvraagstuk. Ook heeft Krista op verzoek van gemeente Rotterdam onderzoek gedaan naar exposen (slut shaming) in straatcultuur en onderzoek gedaan naar de werking van WhatsApp buurtpreventie.
Nol Graas is docent Technische Bedrijfskunde, mentor van de studievereniging Technische Bedrijfskunde (Mix & Match stagebeurs voor en door studenten) en één van de programmacoördinatoren voor de minor Innoveren & Ondernemen (waar een team dit jaar de Europese finale won voor beste student company). Daarnaast is hij lid van de examencommissie en voorzitter van de deelmedezeggenschapsraad. Nol is ook de projectleider van het lab Techvalley waarin wordt samengewerkt met een 30-tal maakindustriebedrijven. Nol vormt een linking pin tussen studenten en houdt van leren in de praktijk, zoals in hackatons.